Mitt musikår 2018

2018-12-25 14:09:00
Musik Tillbakablickar
 
My music year of 2018
 
 
 
Spotify är ju snälla och sammanställer ens år i musik åt en. Jag blev inte jätteförvånad över resultatet utan tycker att det verkar överensstämma med min syn på vad jag lyssnade på. Det en lyssnar på kan översättas till hur en har mått, vad en har gjort, och om jag ser utifrån mina mest lyssnade låtar har det varit ett rätt peppigt år och jag har varit glad. Det är även den synen jag har på 2018. Det var ett trevligt år. Mycket att göra, var trött och stressad emellanåt - men mestadels glad. Okej, nu tittar vi!
 
---
 
Spotify are kind to compile one's music year. The result doesn't come as a big surprise for me, rather it seems to agree with my version of this year and what I listened to. What one listens to often reflect how one feels, what one does. If I look at the songs I listened to the most this year, it was a happy year and I've been in a glad mood. That's also my own version of 2018. It was a nice year. A lot of things to do, been tired and stressed from time to time - but mostly happy. Okay, let's look!
 
 
Antar att vi lyssnade på Midnight train to Memphis under nyår och hade allsång? Men har tyvärr inget minne av det. Hade helt glömt bort Balkan Bump och behövde kolla upp vad det är för några. Låten Aymo är en himla fest asså! Fett. Starkt start på året tycker jag.
 
---
 
Guess that we had sing-a-long to Midnight train to Memphis during New year. Unfortunately, I can't recall. And I had totally forgot about Balkan Bump and had to look them up. The song Aymo is a really good one! Awesome. A strong start for 2018.
 
 
60 490 minuter musik. 165 minuter om dagen. Ungefär tre timmar, alltså. Misstänkte att det skulle bli en hög siffra för jag lyssnade på mycket musik under exjobbet och slutade lyssnade på podcasts.
 
---
 
60,490 minutes of music. 165 minutes per day. Around three hours, with other words. Guessed this number would be high since I listened to a lot of music during my Master's thesis and stopped listened to podcasts.
 
 
Håkan H och jag har tydligen hängt i ett helt dygn tillsammans. Min vägledare och vän i alla lägen. Min husgud.
 
---
 
Håkan H and me have spent 24 hours together. He's my guide and friend through life. My household god.
 
 
Bara nickar åt dessa topplistor. Japp, japp, japp. De som umgicks med mig runt våren kan inte ha undgått att få höra Best friend - Sofi Tukker. Var besatt av låten OCH duon hela våren. Blev så sjukt pepp av att lyssna på dem. Back in time - Francis and the Lights lyssnade jag på på repeat när hans nya album (Just for us) hade släppts, och jag tycker allt han rör vid blir till guld. Blev lite förvånad över att jag hade lyssnat så mycket på Lopeta - Erik Lundin, men tydligen tillräckligt för att ge den tredje plats. Jag vet att jag lyssnade på Every single night - Lorde när jag var på väg till fest och ville bli pepp, eller bara få känna mig lite kär för en stund och jag ÄLSKAR den låten. Ane Brun släppte ett coveralbum och jag fastnade hårt för Hero - Ane Brun.
 
---
 
Can only nod at these top lists. Yes, yes, yes. Those who spent time with me in the spring can't have missed to hear Best friend - Sofi Tukker. Had cravings for that song AND the duo; got stoked when listening to them. I listened to Back in time - Francis and the Lights on repeat after his album release (Just fo us), and I think everything he touches turn into gold. Got a little bit surprised that I had listened so much to Lopeta - Erik Lundin, but apparently enough to make it top three. I know that I listened to Every single night - Lorde when I was going to a party or when I just wanted to feel in love for a while and I LOVE that song. Ane Brun released a cover album and I got hooked to Hero - Ane Brun.
 
 
Haha, jahaja. Då vet jag. Gillar att lyssna på ny musik och hitta nya pärlor och bara få veta vad som finns mer där ute att konsumera. Antar att detta är ett resultat av det.
 
---
 
This say that I'm adventurous and listen to alternative artists 60% more than the average Spotify user. I like to listen to new music and find new artists and got to know what else there are to find.
 
 
Är ingen astrolog så vet inte riktigt vad det här säger om mig, eller någon annan. Men tydligen dras jag till tvillingar? Och det känns som att 2018 är året då astrologi är på tapeten igen. Eller? Har inte klurat ut än vad det säger om vår samtid.
 
---
 
Am not an astrologists, so can't say what this says about me, or anyone else. But apparently I listen a lot to twins? And it feels like the year of 2018 is the year when astrology is popular again. Or? Have not figured out yet what this says about our time.
 
 
Sammanfattningsvis. Lyssnar mest på pop. Det blir väl helt enkelt så.
 
---
 
In summary. Listen mostly to pop. I guess that's how it goes.
 
 
 
Och avlsutningsvis. Mina topplåtar 100, listan finns komplett här om ni som jag gillar att kolla in vad andra lyssnar på och kanske hitta någon ny favorit.
 
---
 
And finally. My top 100 songs, you can find the complete list here if you like me love to check out what others are listening to and maybe find a new favorite.
 
 
 
Tidigare år:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0