Hipp hipp hurra-lördag

2019-02-28 08:36:00
Kalas och festligheter Min Dag
 
Hip hip hurray Saturday
 
 
 
Det var en lördag för ett tag sedan. Vaknade av solfälten ovanför min säng.
 
---
 
It was a Saturday some time ago. Woke up by the sun fields above my bed.
 
 
Rostade bröd i stekpannan till frukost. Funderar på om jag ska införskaffa en grapefruktsked. Blir så söligt att äta med vanlig sked.
 
---
 
Toasted bread in the pan for breakfast. Thinking of buying a grape fruit spoon. It's getting so messy with a regular spoon.
 
 
Jag tog mig ut i staden och solen.
 
---
 
I went out in the city and the sun.
 
 
Det stod nazister på Avenyn och delade ut flygblad. Ville skrika något åt dem. Ville få dem att förstå att jag inte vill ha deras skit här. Men min konflikträdsla tog över och jag gav dem högst arga eller "verkligen?"-blickar. Såg dock andra som sa emot och det gladde mig i min rädsla.
 
---
 
There were nazis gaving out leaflets on Avenyn. Wanted to shout something at them. Wanted them to understand that I don't want their shit here. But I've a phobia about conflicts and this feeling was to strong. However, I gave them angry and "really?" eyes. Saw other people arguing with them which made me happy though being feared.
 
 
Kom hem. Lagade mapo tofu.
 
---
 
Came home. Cooked mapo tofu.
 
 
Mot kvällen: bytte kläder och satte på mig läppstift.
 
---
 
By the evening: changed clothes and put on lipstick.
 
 
Skrev på kortet på bushållplatsen, pga hade varit lite väl tidsoptimistiskt innan. Och försökte att inte klämma sönder blommorna.
 
---
 
Wrote on this card at the bus stop, since I had been too much of a time optimistic. And tried to not squeeze the flowers.
 
 
Tog mig hem till Kerstin för att fira hennes 30-årsdag. Jag tog inga fler kort efter denna hisselfie. Men vi drack fördrinkar, deltog i ett quiz om året 1989 (tror mitt lag kom trea, woop), och åt från snittarna. Jag stannade kvar till bland de sista gästerna utan att jag ens märkte det. Så trevligt hade jag. 😸
 
---
 
Went to Kerstin's place to celebrate her 30th birthday. I didn't take any more photos after this elevator selfie. But we drank drinks, participated in a quiz about the year 1989, and ate the canapés. I stayed to be among the last guests, without even noticing it. So, I had a really good time. 😸
 
 
När jag kom hem i natten gjorde jag iordning en nattamacka. Så himla värt. Borde göra det oftare.
 
---
 
When I arrived at home sometime in the niht I prepared a midnight sandwich. So nice. Should do that more often.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0