Vinterlandskap i de norska fjordarna i Tromsø (en Norgeturné i oktober)

2020-05-01 10:51:21
Foto Jobb Resor - Norge
 
Winterlandscape in the Norwegian fjords in Tromsø (a Norwegian tour in October)
 
 
 
God morgon från Tromsø. Jag var ju här i jobbsammanhang i slutet på oktober förra året (del tre hittas här). Och håll i er. Efter frukosten blir det mycket bilder på vinterlandskap i de norska fjordarna.
 
---
 
Good morning from Tromsø. I was here in business in the end of October last year (part three is found here). And hold on now. After breakfast, there will be a lot of photos of winterlandscapes in the Norwegian fjords.
 
 
Men först frukost som sagt! Viktigt att grunda ordentligt så att en orkar med hela dagen. Hade bytt ut mitt sällskap från Celeste Ng till Bodil Malmsten. Stort plus i kanten till hotellet för gott glutenfritt bröd.
 
---
 
But first breakfast! Important to cope the entire day. Had changed my company from Celeste Ng to Bodil Malmsten. Extra credit to the hotel for the tasty glutenfree bread.
 
 
Frukostrestaurangen var i ett gammalt kök. Det bidrog till en hemmakänsla. Mysigt!
 
---
 
The breakfast restaurant was in an old kitchen. Contributed to a feeling of home. Cosy!
 
 
Jag jobbade lite på rummet. Runt lunch kände jag att det var dags att komma ut en stund. Och få fånga någon av dagens få soltimmar.
 
---
 
I did some work at my room. Around lunch time, it was time to get out for a while. And catch some of the seldom sunrays that day,
 
 
MEN SER NI?! Åh herregud. Den vita, uppstickande byggnaden är Ishavskatedralen. Väldigt fin, även såhär på håll.
 
---
 
CAN YOU SEE?! Oh my god. The white, poking building is the Arctic cathedral. Very beautiful, also from a distance.
 
 
Det här är innan klockan 12 och solen kände att det redan var dags att gå ner. Färdig för dagen ...
 
---
 
This is just before 12 pm, and the sun was already setting. Already done for the day ...
 
 
Upp på det där berget tog jag mig senare på kvällen med fjellheisen. Mer om det senare.
 
---
 
I went up on that mountain later that evening with a cable car. More about that later.
 
 
Det var inte många andra turister så jag hade min meditationsplats för mig själv.
 
---
 
There were not many other tourists so I had my meditation place for myself.
 
 
Och det var ju snö! Så fantastiskt härligt.
 
---
 
And there was snow! So very very nice.
 
 
Åh.
 
---
 
Oh.
 
 
Okej, det här är sista bilden nu. Så glad att jag tog med mig underställ och flera lager kläder så jag kunde gå ut och njuta av vyerna.
 
---
 
OK, this is the last photo. So happy that I had brought a baselayer set and several layers of clothes so I could go out and enjoy the landscape.
 
 
Magen sa att det var dags för käk. Slog mig ner på ett litet café och satte mig vid fönstret för att spana på folk.
 
---
 
My stomach told me it was time for lunch. Entered a small restaurant and sat by the window to watch people passing by.
 
 
Käkade en vegetarisk omelett. Helt okej god.
 
---
 
Had a vegeterian omelette. It was okay.
 
 
Passerade domkyrkan på väg tillbaka till hotellet.
 
---
 
Passed by Tromsø Cathedral when heading back to the hotel.
 
 
Nämen hej! I kassen bakom mig hade jag olika sorters kakor som jag skulle ha på ett möte senare.
 
---
 
Well hello! In the bag behind me, there were different types of cakes for a meeting later.
 
 
Tog bussen till det nordligaste universitetet i världen. Bjöd på fika och diskuterade mikroplattsläsare och antikroppar och fluorescens med ett gäng forskare.
 
---
 
Took the bus to the world's northenmost university. Served cakes and discussed microplate readers and antibodies and fluorescence with a couple of researchers.
 
 
När jag kom ut igen hade solen redan gått ner. Tur att snön lyser upp och ger lite glädje. Det får vara allt för denna gång. Nästa Norge-inlägg blir det sista med norrsken och en tågtur från Narvik till Göteborg.
 
---
 
The sun had already set when I got out. It's good that the snow brings some light and happiness. That's all for this time. Next Norway-post will be the last, with northern lights and a train trip from Narvik to Gothenburg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0