En tio år gammal frågelista, med nya svar från idag

2022-12-22 10:44:00
Frågelistor
 
A ten year old list of questions, with new answers from today
 
 
 
Hittade en lista med frågor som jag svarade på för tio år sedan, samt för fyra år sedan. Tänkte det kunde vara kul att svara på den idag såhär tio år senare. Blir spännande att se vad som har hänt på de åren. 2012 hade jag ännu inte bestämt mig för att vara vegetarian, flyttat hemifrån, börjat på Chalmers, eller gjort slut med min dåvarande pojkvän. 2018 hade jag ännu inte tagit examen från Chalmers, börjat jobba som account manager, eller överhuvudtaget blivit ihop med Anton. Alla bilder i inlägget är förresten från 2018, tänkte det kunde vara roligt. Här är det gamla inlägget från 2012, och det från 2018
 
 
BÄSTA ... JUST NU
 
 
Bloggen
2012-05-07: Det är en tumblr, men räknas ju ändå. What Should We Call Me heter den och är så sjukt rolig att jag skulle vilja att hon lade upp typ tusen inlägg om dagen.
2018-01-17: Åh, What Should We Call Me ♥. Hon har dock inte uppdaterat sedan november 2016. Så idag svarar jag Floras blogg.
2022-12-22: Oj, minns inte alls den bloggen. Fick googla upp. Måste varit en föregångare till dagens memes, kan förstå att jag tyckte den var kul! Bloggar har ju mer eller mindre flyttat till Instagram eller Youtube, vilket jag inte är någon större konsument av. Idag läser jag dagligen följande bloggar: Sandra Beijer, Flora Wiström, Egoinas, Isabella Löwengrip, och Elsa Billgren. Men ska jag välja en så blir det Sandra. 
 
 
Låten
2012-05-07: "212". Speciellt om jag vill dansa lite. Älskar sådana här låtar! Kommer säkert lyssna sönder den men den är ju så bra!
2018-01-17: ÄLSKAR ju fortfarande 212 med Azelia Banks. Men idag svarar jag "May I have this dance" med Francis and the Light. Kan lyssna på den om och om igen och funkar oavsett vilket humör jag är på.
2022-12-22: Håller med om att jag fortfarande gillar de två nämnda låtarna. Men idag har jag nog kommit fram till att "Like a prayer" med Madonna är en av mina favoritlåtar. Har inte en hang-up på någon låt för tillfället :(. Äh men kanske "No one dies from love" av Tove Lo då.
 
 
Prints
2012-05-07: The White Deer:s "Wildlife"-serie. Vill ha ungefär allihopa. Kolla in dem här, vettja. 
2018-01-17: Varit så himla dålig på att spana in prints det senaste, vet att jag HÄNGDE på Society6 under 2012. Så svarar att Wildlife-serien fortfarande håller måttet.
2022-12-22: Oj, något jag inte har tänkt på eller aktivit letat upp på länge - har prints och tavlor att göra en hel tavelvägg med redan. Vilket tråkigt svar det blir nu. Något med vilda djur kanske.
 
 
Filmen
2012-05-07: Är dålig på att se på film för tillfället, men jag gillade "The Social Network" som var den senaste jag såg.
2018-01-17: Manchester by the Sea. Är fortfarande tagen av den, fastän det kanske var över ett år sedan jag såg den. Om vi även ska ta en nyare film säger jag Dunkirk.
2022-12-22: Hmm. Bästa filmen just nu. Har inte sett Pleasure än (men sett alla trailer och klipp jag kommit över), men tänker att det kommer vara en stark upplevelse. Har sett på sällsynt få filmer det här året. 
 
 
Maten
2012-05-07: Är väldigt inne på att göra Pasta Carbonara för tillfället. Kanske för att det är enkelt och gott. Äter det minst en gång i veckan tror jag. Annars ungefär all annan italiensk mat. Citron, vitlök, och olivolja är typ favoritingredienserna!
2018-01-17: Har ju inte ätit pasta carbonara sedan jag blev vegetarian. Så idag får det bli pasta rosso, eller svamplasagne med mozzarella och zucchini. Italien har fortfarande ett av mina favoritkök.
2022-12-22: Potatis och rödbetssallad, mm är ju ändå jul hörrni. Utöver det: allt som går snabbt och lätt att laga och inte innehåller alltför många smakupplevelser (pga tvillingarna). 
 
 
Längtar till
2012-05-07: Att sommaren ska komma med besked. Då ska jag ligga vid havet, äta glass, klaga över att det är för varmt, önska att det aldrig blir vinter igen och klappa solvarma katter.
2018-01-17: Om det inte hade varit sååå lååångt till sommaren hade jag svarat samma som ovan. Nöjer mig med att svara att jag längtar till att få dansa med Katta, se Fantomen på operna med Annie, och gå på Chalmersspex med min familj. Är lite rädd för att ta examen (så oviss framtid än så länge), annars hade jag svarat det. 
2022-12-22: En månad efter att bäbisarna har kommit till världen (tänker att vi har fått till någon slags idé om hur tusan vi tar hand om dem då). Samtidigt som inte, då det blir en himla omställning som jag nog inte ens kan föreställa mig. Och längtar såklart till när solen inte går ner förrän tidigast kl 18 igen.
 
 
Djuret
2012-05-17: Katt, katt, katt.
2018-01-17: Misse.
2022-12-22: Katt bland de tama. Ekorre bland de vilda.
 
 
Accessoar
2012-05-17: Mina svarta solglasögon
2018-01-17: Hatt
2022-12-22: Hade återigen svarat hatt om jag inte nu kommit fram till att blåsigt västkust-väder inte riktigt gör det möjligt att bära hatt så ofta jag velat. Men just nu och för att det är vinter: en gosig och varm halsduk. Om det ens är en accessoar?
 
 
Vardagsaktivitet
2012-05-07: Gå på promenader tillsammans med någon annan, titta på roliga youtubeklipp och blogginlägg och lyssna på musik man gillar.
2018-01-17: Slänga upp benen på soffbordet och se på film, läsa bok, eller lösa korsord. Laga riktigt god mat.
2022-12-22: Vila på soffan. Det är det jag mestadels gör om dagarna pga trött hela tiden (har inte orkat läsa en bok på länge :( ). Eller åh, öppna en ny lucka i vår adventskalender!  
 
 
Radiokanalen
2012-05-07: P3 Star (lite som NRJ fast utan reklam, att köra samma låtar tretusen gånger eller massa mellansnack, och mer blandad musik) eller vanlig P3.
2018-01-17: Lyssnar inte så mycket på radio (mest podcasts), men om jag lyssnar på radio är det fortfarande P3 om jag får välja.
2022-12-22: Har blivit än mer pensionärig och lyssnar nog mest på P4. För att lyssna på Ring så spelar vi och Melodikrysset på lördagsmornarna, och få trafikupplysning när vi är ute och kör. Annars blir det mest podcasts.
 
 
Tv-serie
2012-05-07: Följer inget på tv just nu, men Wille har tipsat om New Girl som går på tv4 och som jag tänkt att jag ska kolla in.
2018-01-17: Håller på att se klart Parks and recreation, och Marvel's Runaway (oklart om jag gillar den eller inte). Vill börja se Outlander, Looking, och Crashing, bland ett gäng andra titlar.
2022-12-22: Tror inte jag har sett klart eller börjat titta på någon av de serierna jag nämnt ... Har otroligt svårt att fastna för en serie. Men bäst just nu är väl The White Lotus (både säsong 1 och 2).
 
 
Bok
2012-05-07: Drömhjärta. (Av Cecilia Samartin)
2018-01-17: Läste ut Vända Hem (av Yaa Gyasi) för några dagar sedan, och den var en riktig bladvändare (härligt!) så säger den. Annars kom jag direkt att tänka på To Kill a Mokingbird av Harper Lee, som jag tycker alla borde läsa.
2022-12-22: Just nu, hmm ... Har inte läst något på länge, och när jag läste senast var det av en lättsammare typ. Äh, säger "En kort krönika om sju mord" av Marlon James trots att den kom ut 2018.
 
 
Doft
2012-05-07: Nyklippt gräs.
2018-01-17: Glögg (fastän det egentligen inte är "tillåtet").
2022-12-22: Vad tusan menade jag med att det inte är tillåtet? För att det var efter glöggsäsong? Utomhusdoft: tallbarr. Inomhusdoft: glögg eller vanilj. (Blivit ovanligt lite glöggdryckande i år dock pga flytt och är i väldignat tillstånd.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0