Januari 2024 - en sammanfattning

2024-02-07 08:00:00
Månadssammanfattning
 
 
January 2024 - a summary
 
 
Andra månadssammanfattningar finns här.  
 
 
Månadens sysselsättning och aktiviteter
Fira födelsedagar och trettondagsafton. Fira vår ettåriga bröllopsdag. Planera in i det sista och gå på min systers baby shower. Premiärtesta babypulkorna innan snön försvann. Promenera i vinterlandskap. Äntligen klippa mig.
 
 
Månadens tv-serier
På spåret - Har hunnit se några avsnitt, men är fortfarande långt efter.
 
 
Månadens musik
Har haft tid, ork, och möjlighet att lyssna på ny musik - äntligen. Har helt fastnat för Kaahs låt Färger. 
 
 
Månadens poddar
Flashback forever som är tillbaka efter julledigheten. 
 
 
Månadens godaste mat
Pizza på Il trullo. Antons mammas lasagne.
 
 
Månadens sämsta
Vi var allihopa sjuka någon vecka igen. Och att jag har hållit på att tappa det över att ett av barnen är inne i någon slags skrik-period. Jag hoppas det är en period. Och att vi snart kommer på vad orsaken är.
 
 
Månadens bästa beslut
Skaffa barnpassning till vår ettårsdag. Och att faktiskt göra något bara vi två.
 
 
Månadens app
Sellpy. Fastnade helt i appen och gjorde två stora beställningar rätt kort inpå varandra. Farligt att det finns allt möjligt att hitta där, begagnat och ofta till bra pris. Solskydd till bilen? Finns. Små hyllor? Finns. Kläder till barnen? Finns i överflöd. Men har nu satt Sellpy-stopp på mig själv. 
 
 
Månadens anteckning
Listor till baby showern. Packlista och leklista och inköpslista.
 
 
Månadens klädesplagg
Blusar! Äntligen. 
 
 
Månadens film
Weathering with you - den var lagom långsam och fint tecknad.
 
 
Månadens böcker
Stargate. Påbörjade Hemma men det går segt asså.
 
 
Månadens mest lästa inlägg
 
 
Månadens rutin
Införa tandborstning för barnen morgon och kväll. Små små (och vassa!) tänder är på väg upp.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0