Juli, augusti och september 2013

2013-12-25 15:05:00
Tillbakablickar
Juli
Under juli spenderades några dagar ute vid havet. Som sig bör.
Så himla bäst att kunna ta på sig shorts direkt på morgonen.
Klippte bort mina slitna toppar och fick kort hår.
 Väntade och väntade på ett mail från Chalmers, vilket till slut kom med meddelandet om att jag kommit in på Bioteknik. Skrek på pappa från balkongen, sprang och kramade om mormor och skickade sms med versaler.
Köpte en finfin sommarhatt.
 Tillbringade fler dagar vid havet. Min bästa plats på jorden.
Hade den årliga grillkvällen hos farmor och farfar. Vi grillade lax med citron, superbt gott!
Jag lagade massor av nötbullar (utan nötter dock),
 och gjorde hemmagjord müsli.
En dag blev jag och Patrik utdragna på äventyr av Wille och Anton. Vi hamnade, efter att ha tagit oss fram på skumpiga vägar, vid en sjö som varit död och var därför alldeles klar.
Såg på "Känn ingen sorg" med ett gäng finfina personer, bokade biljetter med Wille och åkte och tittade på lägenheter tillsammans med Patrik titt som tätt.
Och mot slutet avmånaden gick jag och Patrik upp tidigt för att ta färjan över till Danmark och vidare till Skagen där vi tillbringade en hel dag.
Juli avslutades med att vi rensade ut matkällaren här hemma och fick åka till återvinningscentralen i två omgångar.
Och med att jag och Patrik gjorde svarta vinbärssylt.
 
Augusti
 I början av augustiåkte vi till Gunnebo slott tillsammans med fastrar, farbröder, farmor och farfar för att gå på teater.
Jag köpte shorts med hög midja. Mest för att det den dagen var alldeles för varmt för att ha leggings. Och samma dag lyckades mormor försvinna från oss under shoppingturen och var borta i flera timmar tills vi till slut hittade henne utomhus.
En kväll satt jag och rensade ärter som farfar hade odlat. Har flera kilo ärter i frysen nu, himla bra.
Jag och min allra bästa Wille gick på Way out west. Åt bara vegetariskt (en gång veganskt, det var gott), såg på en biofilm, blev lite starstrukk och lyssnade på och dansade till superbt bra musik.
Och hängde på bra och fina ställen under Stay out west. Längtar galet mycket till nästa års upplaga!
Enda aktiviteten jag gick på under Göteborgs kulturkalas var utomhusbio tillsammans med Frida, Wille och några arkitektkompisar. Första gången jag var på utomhusbio. Vi såg "The Bling Ring" vilken rekommenderas!
Efter att ha jobbat en vecka blev det dags för den stora dagen då jag och alla andra blivande chalmerister samlades på Götaplatsen och för att påbörja Chalmers mottagning.
Gjorde en liten nollbricka men fick göra om den i större format, sov för lite och åt för mycket, var nära att somna på föreläsningar, badade i kårhuspoolen och träffade och lärde känna så himla många fina personer.
Lyckades hitta en liten lucka i mottagningschemat för att vara med på familjens/släktens årliga kräftskiva.
Jag klädde ut mig till Legolas till en sittning med temat "sagan om ringen" och Scrumpy Cat (från Aristocat) till en sagosittning.
 
September
Två veckor in på september avslutades den fantastiska fyra veckor långa mottagningen till sist slut med en finbal och vi fick ta av oss våra nollbrickor. Den hänger nu på väggen full med finfina och roliga minnen.
Jag fyllde tjugoett år och firade det med att äta spenatsoppa, få kramar och presenter. Himla fint och bra!
De andra här hemma bakade tunnbröd. Jag provsmakade och godkände de mest.
Efter brödbakandet åkte jag och Patrik hem till Kalle för att gå på kräftskiva och äta räkor.
Och dagen efter åkte vi hem till Putte för att gå på den helgens andra, och årets sista kräftskiva.
Och en söndag åkte jag in till bokmässan där jag mest flanerade runt. Köpte den här planschen (bästa!), Nanna Johanssons "Hur man botar en feminist" och ett Zelda-album och blev medlem i Naturskyddsföreningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0