2015, januari till mars

2015-12-27 12:07:00
Tillbakablickar
2015 är på upphällningen, så här kommer en resumé om detta år, främst genom min kamera och för januari till mars för denna gång. Blir så himla långa inlägg om jag skulle ta alla månader på samma gång.
 
Januari
 
Var hemma hos mormortrettondagsafton och åt årets första julmat (eller- julperiodens sista). Annars pluggade jag väl mest till transportprocessor-tentan och statistik-tentan. Klarade en av två, men fixade transporten på en omtenta senare, ifall ni ville veta.

Hade precis blivit bØf-patet och våra bØf-barn (efterträdare) ordnade överlämningsmiddag. Vilket innebar att vi fick dansa som bara bØf:are kan, överlämna kontinuitet och äta ärter. Sedan gick vi pubrunda tillsammans också.
 

Ett år med bØf from Elin Haraldsson on Vimeo.

Och apropå bØf gjorde jag den här resuméfilmen av ungefär det mesta av allt filmmaterial jag har från vårt år som mottagningskommitté på KfKb-sektionen.

Jag lagade kikärtsburgare för första gången, och sedan dess har det ungefär blivit mitt bästa recept. De flesta (till exempel farmor) köttätare har godkänt dem, så det är ett himla bra recept, alltså.

Jag hade en "hel jävla dag" med Wille, som hon kallade det. Vi åt redig brunch tillsammans, såg på film, promenerade i Safjället och pratade om livet.

Jag hade en otrolig craving på den här Crazy, stupid love-scenen och såg den säkert tusen gånger. Lyssnade också mycket på Diana Ross & the supremes och Todd Terjes låt Johnny & Mary.
 
Och så gick jag Tillbaka till Vinteragatan-gasque tillsammans med bland annat de här två coolingarna, Gürra och Guppi.
 
Februari
 
Såg dokumenterären om Laleh som är så himla fin och bra, lagade röbetspaj, firade mammas födelsedag, höll en presentation om hur bakterier pratar med varandra (quorom sensing) samt gick på Charm och fick en hel del gratissaker (som pennor och disktrasa) men inget sommarjobb.
 
Jag lyssnade mest på "I wish it would rain", Little Jinder, "Don't stop" med No Lay som tyvärr fortfarande inte finns på Spotify och Kattliv med Joy.
 
Jag groddade mungbönor och hade på smörgås och till maten i allmänhet. Och lagade curryris för första gången och som numera har blivit min bästa släng-ihop-rätt. Jag gjorde också ett inlägg med åtta dagars frukostar.
 
 
Jag skrev ett inlägg om tillfällen då det kändes lite extra. Och skrev ett annat inlägg om hur det var/är att sitta i KfKb-Styret, sådär en månad efter att jag hade gått på som utbildningsansvarig.
 
Lilla Ester hade tagit sig hem till familjen Haraldsson och var så himla liten och överallt. På alla hjärtans dag hade jag mina föräldrar som dejt och vi gick på Verspex med tillhörande spexkalas på Chalmers. Och i slutet av februari gick jag på teater med Wille och såg Tartuffe.
 
Annars pluggade jag väl mest. Och laborerade med E. coli och andra bakterier, men även med molekyler som bildar inkapslande bollar (miceller) och kan exempelvis stänga in fettbollar (vilket är vad som sker vid användning av diskmedel).
 
Mars
 
Det var tydligen fortfarande vinterjacka-kallt utomhus så jag satt nog mest inomhus och pluggade till två tentor jag hade (klarade båda, om ni ville veta).
 
Så blev det till slut så varmt att en kunde börja ha vårskor och vårjacka. Och jag bjöd över mamma och pappa så att de kunde sätta upp bokhyllan.
 
Lyssnade mest på Susanne Sundrs album och allra mest på Delirious. Så peppig låt!

Tentaveckan tog slut, så jag firade med att åka hem till mina föräldrar ett slag och gå på fest med klasskompisar. Wille hade fyllt år, så henne firade jag en dag. Och så hade jag ofta flätor. Men hade också införskaffat en hårklämma som jag inte riktigt hade börjat få kläm på hur jag skulle använda än.
 
Mars avslutades med att jag gick på nollK-kalas med mina bØf:are och gick och såg Svenskjävlar med Wille på Hagabion. Samt satt och pratade om kultur och åt digestivekex med ost i skenet från stearinljus under Earth Hour.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0